Verzekeraars die te lang talmen met een reactie in een schadeclaim krijgen lik op stuk volgens het voorstel van minister van Economie Pierre-Yves Dermagne. Ook het tijdschrift Trends pikte dit op. Dit komt wellicht omdat de Ombudsman Verzekeringen in het jaarverslag 2022 melding maakt dat 31% van de klachten gaat over bereikbaarheid. Met name de tijd die verzekeringsmaatschappijen nemen om een schadedossier af te handelen wordt hierin op de korrel genomen. Vandaag zou het wetsvoorstel van de minister alvast ter bespreking voorkomen op de ministerraad.
Snellere afhandeling
De minister beoogt met zijn wetsvoorstel een snellere afhandeling. Voor heel wat verzekeringstakken zijn al sancties in de wetgeving voorzien, waaronder bijvoorbeeld de brandverzekering, levensverzekering of autoverzekering. Met dit voorstel wil de minister dit uitbreiden zodat de wetgever ook sancties voorziet in het aanslepen van schaderegelingen binnen bijvoorbeeld een familiale verzekering, ziekteverzekering of ongevallenverzekering.
Dé specialist bij een schadeclaim
Voor ons als verzekeringsmakelaar zijn service en bereikbaarheid kernwoorden voor onze manier van werken. We ontzorgen niet enkel onze cliënt, maar bewaken eveneens de geldende procedures en conventies, zijn de spil in de communicatie, houden afhankelijk van de schade een oog op de termijnen, enz. louter met de betrachting om de rechten van onze cliënt optimaal te laten gelden. Niet voor niets zijn we dé beste verzekering voor uw verzekeringen! Want bij een schadedossier tonen wij telkens opnieuw onze cliënten écht onze meerwaarde!
Uw verzekeringsmakelaar
Telefonisch, online en offline.